Retrospektiva, jar 2020

22. marca 2023, novybloger42, Nezaradené

Mam rad knihy vsetkych moznych zanrov. Diagnoza uz od predskolskeho veku, no to nechame bokom, nechcem byt rozvlacny, takze priamo k jednemu autorovi. J. M. Simmel…cim moze vzniknut suvislost s nejakym bezvyznamnym blogerom? Vysvetlim to. Castou temou jeho romanov bol vztah a laska,ale na pozadi burlivej politickej situacie,alebo az vojnoveho stavu. Je znamy tym,ze casto nebuduje pribeh so stastnym koncom. Naopak.

Hrdinovia koncia tragicky. Jeho hlavne postavy su vrhnute do viru udalosti a nasledky politickeho sialenstva ich fatalne zasiahnu.

Pred 3 rokmi som sa niekedy v polovici marca vracal zo Slovenska do Ciech. Mali sme za sebou umrtie v rodine, vo februari a cestou do susedneho statu som sa zastavil na Morave. Mali sme dohodnute rande s jednou zenou. Zapnute radio v aute neustale, v spravach, aj medzi spravami dookola opakovalo az hystericke informacie o sireni novej respiracnej choroby…cinske ulice su plne mrtvych,objavuju sa pripady v Taliansku…o karantenach-cinanoch zatvorenych v domoch. Nezvyknem panikarit, ale intuitivne som citil vlastne buduce problemy. Jednoducho Vam zablika vystrazny majak, ak mate dobre instinkty:-) Preskocim par mesiacov.

Nas novy premier hovori o „psoch,co brechaju za hranicami“. Niektori obcania Slovenska,ktori sa vratili domov boli „odchyteni“ na hraniciach. Boli poslani do statnych karanten. Pre mna by to znamenalo konecnu v mojej praci. A ja mam rad svoju pracu a tiez ma aj nadstandartne platia,no nejake vylihovanie niekde zatvoreneho zdraveho cloveka nebudu tolerovat:-) To uz som ja-politicky ignorant citil, ze ma vrhaju do viru dejin. A zacal robit prve antisystemove kroky…o tom viac neskor.

Preto som aj zacal dnes pisat s odkazom na romany J. M. Simmela. A preto som zacal odvtedy denne sledovat politiku podrobnejsie. Zacal pisat sem do debat. Ziskal prehlad a informacie. Preto tento retrospektivny navrat o 3 roky.

V dalsich blogovych clankoch sa dostanem aj ku aktualnemu vojnovemu konfliktu. Dnes clanok ukoncim. Bol to maly navrat do nedavnej minulosti.