…uz to bude 9 rokov

30. apríla 2023, novybloger42, Nezaradené

Zdravim citatelov pri otvoreni mojho textu a uz v uvode upozornujem, ze toto bude smutna spomienka, nevesely text. Ani ja – clovek pouzivajuci cierny, alebo absurdny humor nechcem zlahcovat tragediu.

Ano, presne 2 maja to bude 9 rokov, od udalosti v Odese. Takmer 50 ludi bolo v nespravny cas na nespravnom mieste a este naviac sa fatalne spojili do skladacky hrozy dalsie okolnosti. Videl som autenticke video jedneho cloveka z utociaceho davu. Videl som zabery, ktore cez filter pustili divakom tel.stanic. Cital som Wikipediu, cital texty v rustine, anglictine v sirokom spektre medii, tiez som cital mnohe komentare napisane pod debatami tohto webu.

Bola to cista likvidacia ludi. Policia nezasahovala, bola zo zahadnych pricin vytesnena z priestoru, hasici zasahovali neskoro, cely priestor okolo horiacej budovy ovladali davovou psychozou sfanatizovani nasilnici…po udalostiach s odstrelovacmi, ktori na majdanskom namesti polovali na nevinnych, po tych mrtvych z hlavneho mesta, boli upaleni z Odesy dalsim zlomovym momentom. Bol prekroceny Rubicon.

Na instalaciu spriaznenej vazalskej vlady niekedy nestacia dolare. Distingvovani pani v oblekoch na mieru, financni magnati, spravne rady zbrojarskych koncernov a magnati energetickeho biznisu za Atlantikom dobre vedia, ze okrem dolarov je potrebne obetovat aj isty pocet zivotov, aby veci napredovali…som lahostajny nihilista, ked tak chladnokrvne pisem?

Nie, nie som nihilista. Ani uplny cynik. Uhladeni pani v zakulisi politiky-to oni SU tak cynicki. Oni hybu pesiakmi politiky. Oni cielia na nenavist a zurivost. Oni sposobia tlakom intrig, penazi a vplyvu to, co v praxi realizoval dav v Odese.

A tiez udalosti tejto tragedie su kuskom mozaiky pricin sucasneho konfliktu. Na celu mozaiku treba spisovatela-neskusis to Gusto M?