Založ si blog

Blog nepoliticky, Irsko.

Dnes vecer to nebude skutocne o politike. Iba strucne konstatujem, ze som rad za neutralitu Irska. Z vyznamnejsich statov Europy uz zostali neutralne iba Rakusko, Svajciarsko a prave oni-Iri. A tymto koncim politicku vsuvku, letim uz tych 3000km, pristavat budeme v Dubline…

V r.2004 a tesne pred vstupom Slovenska do EU som prave tam-do Dublinu, vyrazil na cestu za zivotom a pracou. Prveho Maja toho roku sa ocakavala invazia z Polska, pretoze platy na ostrove boli nadstandartne, naviac sa zjednodusili podmienky pre novych zamestnancov. Vyrazil som preto uz v polovici aprila. Mesto Sligo nebolo planovanym cielom. Osud vsak zariadil, ze som sa ocitol az pri Atlantiku, na severozapade. Pre ludi zijucich v Dubline je Sligo zapadakovom. A to sa mi pacilo! Ak Vam vyhovuju plne ulice, dopravne zapchy a drahe byvanie, tak pokojne zostante v Dubline. O pracovnych zalezitostiach sa zmienim iba okrajovo. Moji Irski kolegovia a kolegyne boli vzdy v praci ustretovo napomocni. Az som si zlepsil anglictinu, tak vznikli niektore priatelstva. Nemaju ten chladny odstup Anglicanov, nemaju ani organizovanu disciplinovanost Nemcov. Mne velmi sedel ich drsny humor a takmer absencia falosnosti. Naviac to boli este roky bez „chytrych“ telefonov a „Social Life“ sa odohraval v krcmach(puboch), v baroch. Po staru-nazivo. Face to face. Takmer vsade ste narazili na tradicnu hudbu-na ulici, alebo v pube. Stamgasti v krcmach boli fajn, tvrdili sice ze Ceskoslovensko poznaju, no ja som VZDY zdoraznoval, ze Slovakia je moja rodna krajina. Slovensko…to nevedeli vyslovit:-))

Fascinuje ma priroda, ocean, utesy. Rovnako ma zaujima historia a na kazdom kroku citite, ze Irsko ma za sebou burlivu historiu. Obzvlast, ked nie ste iba turistom s obmedzenym casom, ale niekolko rokov tam zijete. Prirodne krasy ako su Cliffs of Moher a Giant’s Causeway su uzasne, iba trocha zakopavate o turistov z celeho sveta. No tak to uz chodi,ked je uz destinacia preflaknuta v globalnom ponimani. Neskor som nejaky cas stravil v Donegal County(okres Donegal). Ak mozeme Sligo nazvat zapadakovom,tak Donegalska priroda je miestami takmer nedotknutou pustatinou. To uz dnes nemusi byt realitou, za takmer 20rokov si ludia urcite postavili nove domy, rozsirili cesty a nakupili auta. Historiu ostrova dnes naozaj nechcem popisovat. Keltske a Vikingske geny zostali v ludoch, nestratili sa. Su tvrdi a vedia byt nezlomni-inak by sa nedokazali zbavit Anglicanov. Ta tvrdost a odhodlanie sa prenasa aj do sportu. Naucili ma rozumiet rugby, uz roky im fandim a posledne obdobie su najlepsim timom v Europe. Len Novy Zeland a Juzna Afrika su o krôcik lepsi…

Neporovnavam Slovensko s Irskom. Som Slovak, milujem nasu krajinu a zaroven aj Irsko. Nasi ludia asi dokazu tvrdsie pracovat, Iri boli casto uvolnenejsi, menej v strese povinnosti. Ich krcmove pitky a muzikalnost su povestne:-)) My nie sme lepsi, ani horsi. Sme podobne velke narody a velke krajiny nas prave nesetrili. Sme na tom podobne-vzdy si nejake velmoci u nas aj u nich dokazovali svoje svaly. Mensi musia byt sikovnejsi a odvazni. Vediet vychadzat s dalsimi(takto podobne sa vyslovil aj nas zraneny premier). Na dnes to je vsetko.

Ceska tiskova kancelař

26.09.2024

V skratke je to CTK nas dnes informuje; potapaci(amaterski potapaci), v zatvorke upozornujem citatelov, aby ani na chvilu neuvazovali o profesionaloch, alebo ex profikoch s armadnym vycvikom, takze tito potapaci „vypli“ Nord Stream. Bola to akcia-utok na legitimny rusky ciel. Sice trocha aj nemecky ciel, lebo podmorske rury viedli do Nemecka, no to uz je vedlajsie. O informacii nemame [...]

Medzinarodny ustav pre vitazstvo Ukrajiny

20.09.2024

Fakt som netusil o jeho existencii. Kedze vsak citam objektivne a vyvazene spravodajstvo, tak som sa dozvedel prave dnes, ze existuje. No necham absurdny humor na pokoji, aj sarkazmus necham spat. Preskocim na inu temu a inu lokalitu. Vybuchovali komunikacne zariadenia. Boj Izraela proti Hizballahu sledujem okrajovo. Predstavil som si po tychto udalostiach hypoteticky situacny dej. Napriklad [...]

On potrebuje 14 brigad

16.09.2024

A vyzbrojene boli z poslednych balickov pomoci iba 4. Informaciu podavam, ako cerstvo upecenu v jednom denniku(…byvaly mienkotvorny). Fascinujuce herecke etudy predvadza ten byvaly komik a producent zabavneho priemyslu. V posl. dnoch zase dalsie problemy sveta ustupili pozornosti, v imaginarnych svetlach reflektorov stoji hlavna svetova „hviezda“ v zelenom kostyme. Nie je [...]

SR Bratislava stretnutie predsedovia strany prezident BAX

Hrabko: Spory vládnych strán majú ďaleko od chaosu za bývalej koalície

28.09.2024 08:22

Verbálne spory vo vládnej koalícii nesmerujú do hĺbky a majú ďaleko k chaosu minulého volebného obdobia, hovorí publicista.

Miloš Zeman

Ľavičiar a tolerantný ateista, milovník becherovky i autor svojráznych bonmotov. Miloš Zeman oslavuje 80

28.09.2024 08:00

Je jednou z najvýraznejších postáv českej ponovembrovej politiky.

vojna na Ukrajine, Kyjev

ONLINE: Zelenskyj: Vysvetlili sme Amerike každý bod Plánu víťazstva. Verí, že ho v USA pochopili

28.09.2024 07:00, aktualizované: 09:45

"Pre Ukrajinu je dôležité, aby Amerika priamo pochopila Ukrajinu. A tak to aj je," povedal Zelenskyj po návšteve USA s Plánom víťazstva.

Kríza na Blízkom východe otriasa aj ratingom Izraela, Moody's mu ho zhoršila o dva stupne

28.09.2024 06:21

Medzinárodná ratingová agentúra Moody's zhoršila hodnotenie úverovej spoľahlivosti Izraela o dva stupne na známku Baa1.

novybloger42

Len ďalšia Blog - Pravda stránka

Štatistiky blogu

Počet článkov: 96
Celková čítanosť: 194614x
Priemerná čítanosť článkov: 2027x

Autor blogu

Kategórie